Pakke, mat, det som har skjedd iløpet av uka :)

Ja, nå er det min tredje søndag i frankrike, (går så fort!!),

Jeg har spist blåskjell for første gang, som var veldig godt! de spiser visst det ofte her,oog helt greit det :), og så har vi spist enda mer andekjøtt, oog det er kjøttet til denne regionen så det spises mye, men godt det å! Også spiser vi veldig mye bagetter, til både lunsj og middag, men det er også veldig godt 😀 Oi nå ble det mye matsnakk.. Men den franske maten, virkelig god!

IMG_0920

Også har jeg fått Pakken , tusen tusen takk!! ❤

IMG_0932

På lørdag dror jeg, vmor og vsøster på shopping, noe som virkelig var «godt»!! Nå har jeg endelig klær!! VI dro til Perigeux, en by med ca 25 000 innbyggere, og brukte hele dagen der. Alt er jo dessuten billigere her 😀

IMG_0943

Ett av mine innkjøp var denne skjønnheten her:

IMG_0945

kostet 17Euro, (gikk ikke å kjøpe simkort..:( ) menmen,

Overalt her er det små «lansbyer», de ligger på rekke og rad, det er veldig fint her, i alle landsbyene er det faktisk et slott eller kirke eller liknende, veldig mange. Alle husene her er foresten av stein, med vinduslemmer, omtrent ingen trehus, men veldig fint og «idyllisk»!

IMG_0933

Idag har jeg spilt min første fotballkamp her, jentefotball er ikke veldig populært , så vi spiller med åtte på banen, men det var godt å spille! Vi vant 7-0!! Spillestilen her er egentlig veldig anderledes enn i Norge, men det var morsomt, oooog veldig varmt. Egentlig nesten hver dag siden jeg kom hit har det regna eller vært kaldt og surt, men det er visst veldig uvanlig, så fra idag startet godværsperioden 8) og det kjentes 25 grader i skyggen, og vi spilte midt på dagen, varmt! (men godt da! 😀 )

IMG_0950

skulle publisere det her igår, men wordpress var ikke helt på min side, Idag kom jeg ikke hjem før kl 1815, gleder meg virkelig til onsdag når jeg er hjemme klokka 2! 😀

5 thoughts on “Pakke, mat, det som har skjedd iløpet av uka :)

  1. Såå fint å høre at du trives.. Og fått pakken omsider!! Du skriver veldig flott. Skikkelig skribent faktisk!!:=). Du gjør det spennende å lese..Det er mange som sierjeg må hilse. Naboer og kjente i Elvran. Det er mange som tenker på deg, DET Er sikkert og visst Vi her i huset tenker og mye på deg. Håper du ringer en dag snart. Når kan det passe for deg??)). Gla i dæ snuppa!!)) PS. Er det noe spes du vil vi skal sende så sifra.. Klem og hils familien..))

Legg igjen en kommentar

