Gårsdagen

Igår var en veldig bra dag 😀

Det startet med at vi dro på bursdag til en god venn av vertssøstra mi, (og venn til meg, og nabo), i Bergerac, som er ca 45 minutter fra huset mitt. I bergerac spiste vi først mat (på McDonalds! var veldig godt med burger faktisk ) også dro vi og spilte laser X, 3 runder. Det var veldig morsomt! Vi snakka mye imellom. Deretter dro vi hjem, også lagde jeg! middag for første gang, som virkelig slo an…. haha, jeg lagde nemlig smørgrøt, (som ble veldig god), og serverte den med morrpølse ved siden av, og de hadde faktisk aldri sett noe liknende! 

De har påenmåte lagd «grøt» som det der før, men da til å steke med grønnsaker og sånn. Så når jeg viste dem at jeg strødde masse sukker på toppen, og ett lag med kanel + smørøye, vet jeg ikke hva de tenkte. Det var noe av det rareste de hadde sett. Og de maktet faktisk ikke å ta på sukker, og smør. Det var virkelig ett morsomt måltid, flira så mye allesammen. 

Etter middag dro vi på kino hele familien og så en fransk komedie som heter Eyfjallajokull eller noe liknende. Og den var veldig morsom!! Også skjønte jeg nesten hele!! Lo vertfall like mye som resten. Den anbefales virkelig!!

 

Men dette har jeg ingen bilder fra.. for mobilen min har faktisk blitt stjælt, på torsdag, og den savnes veldig.. 😦 (kameraet mitt, musikken min, vekkeklokka mi, «pcn», Candycrush.. ) Jeg og Rosa og Megan dro nemlig til St-Astier på ett marked der, og så til Perigeux, by, og shoppet. På ett eller annet vis klarte jeg å miste mobilen i St-Astier, som noen fant og tok med seg hjem + 200 kr ca. I mobilen hadde jeg også alle kort, men de hadde personen heldigvis lagt ifra seg, og en annen person fant disse og kom til huset mitt og leverte de! Veldig snilt gjort. 

Jeg dro uansett til Perigeux, for første gang. Og selv om det ikke bor flere enn rundt 30 000 der, så var det å gå i byen, nesten som å gå i trondheim, bare mye finere. Det var ingen kjøpesenter, men store gågater. 

Bilde

 

BildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

 

Bildene er fra markedet og i Perigeux. Markedet holdes hver tordag og søndag, og er veldig stort, med alt fra klær og cd er til frukt og grønt. Virkelig kult.

Foresten ferdig med halve høstferien nå, bare en uke igjen. 

3 thoughts on “Gårsdagen

Legg igjen en kommentar

