Pjo, 2måneder og 1 uke

Hey,

da er det faktisk snart torsdag, og jeg har vært her i nesten TO MÅNEDER OG 1 UKE. Det er deffinitivt det lengste jeg har vært borte fra alle jeg kjenner før, og selv om jeg savner dere så trives jeg. Igår når jeg kom hjem fra skolen ventet og 3! brev på meg, tuuuuuusen hjertlig takk!!!! ❤ yoloswag.. lol.. haha, alt er hengt opp på rommet hvertfall, Det gjorde dagen min 😀

I helga var det langhelg, (tror den neste kommer i mai..) uansett så var det fordi vi feiret dagen da første verdenskrig var over, takk gud for at det var på en mandag! 

Og hele helga, hver dag, satt jeg……………….. flere timer med fysikk :O, gjorde mange oppgaver og jobba virkelig myyyye og lenge, vet ikke hva som gikk av meg, men har virkelig lyst til å skjønne noe, for etterhvert er det begrensa hvor artig det er å ikke skjønne noe hele skoledagen. Og jobbinga lønna seg! weho :DD Fikk opplevd tidenes gladeste indre opplevelse idag i fysikken. Læreren er sånn at han ofte stiller spørsmål til alle, også til meg.. og hver gang har jeg ikke kunnet svart, «je sais pas….» Men idag svarte jeg…..riktig! , samtidig som jeg skjønte hva jeg svarte på tilogmed. Må være første gang her jeg har gjort det her. «lykke»

Ellers i helga så så jeg min første rugbykamp, Frankrike vs New Zealand hos en «onkel» her, og det var veldig morsomt, rugby er veldig populært her. Frankrike er ett av de beste landene, meen de forventet tap mot NZ, ooog det ble det 😦 jaja. Uansett så blir det ikke siste kampen jeg skal se på. Og landslagskapteinen er faktisk fra her!! nesten starstruck

På mandagen (<3) så dro jeg og Kasia (fra polen) til Valerie,  (fra sveits) begge AFSers, som bor bare 6 km fra meg, i Neuvic. Begge de går på skole i Perigeux dessverre, men vi hadde en veldig fin dag. Hele  dagen snakka vi Fransk! og vi gikk  en tur til en demning i neuvik, som vi brukte 2 timer på, og det var veldig fint. Var virkelig en veldig fin dag 😀

BildeBildeBildeBilde

 

Idag onsdag, var det og faktisk langdag.. Vi er egentlig ferdige klokka 12, meen idag, en av to onsdager hadde vi skole til 1730.. men pågrunn av mitt store lyspunkt i fysikken ble det allikevel en bra dag.

Og jeg har foresten sluttet i harmonien og på fotball, ooog skal faktisk prøve thriatlon istedet, som ligger mye nærmere osv.. ahah, ønsk meg lykke til

À Bientôt

Legg igjen en kommentar

