juleferie

Heisann

Da har vi endelig juleferie! Virkelig godt. Er 7 uker siden forrige ferie, men etter denne ferien er det bare 6 uker til neste. Tida flyr 🙂 Julestemning har jeg ikke så mye av, for det er veldig lite juleforbredelser her. Vi hører ikke på julemusikk, det spilles faktisk ingen julesanger på radioen. Vi har heller ikke spesielle serier som blåfjell og the julekalender, og heller ikke kaker som må bakes. Men jeg har bakt peppernøtter og hvite kakemenn, og hørt litt på julemusikk, så det blir da jul. Gleder meg litt og, til å feire en annerledes jul, selv om det sikkert blir rart uten familien og alle kjente. Vi skal feire julaften (den25) hos «Mami og Papi», med en stor del av slekta, der vi skal spiste myyye mat, som er god tror jeg :), over flere timer! Det er og på den 25 at vi åpner gavene på morran.

Men ikke lenge igjen nå!

Her er det forresten mye om Norge på nyhetene nå , fordi det sies at den norske oppdrettslaksen er giftig, fordi den får mat som inneholder giftstoffer! Og norsk laks er veldig stort her. I butikken er nesten all laksen fra Norge. I tillegg så går det en reklame her, som er forskjellig fra dag til dag, hver dag, så nesten som en liten serie i reklamepausen, der en norsk kokk forklarer på fransk hvordan man kan tilberede laks, også sier han etterpå, «Vell bekomme» haha.

Ellers så har det kommet mange julegaver, tusen takk!!!!! Gjorde meg virkelig glad!

Ikveld skal vi på aperitif med mat, og etter det skal jeg enten på middag eller på diskotek.

2 thoughts on “juleferie

  1. Ja dette høres sannelig spennende ut!!. Glede mæ te 2.dag da vi skal skype!. Stoor klem.. E jo såå gla i dæ tøffe pia mi. Her kose vi oss godt også. Rart uten dæ, men vet jo du har det fint i Frankrike. Vi savnet deg alle da mormor og bestefar inviterte hele familien på den årlige pizzakvelden vår på Peppes!!. Men høre du stadig utvide matforrådet ditt. Tunge?!! Smakte det? Spennende =)God Jul!! Skal hilse fra alle så leng!
    Jea Taeime!!=) ho-ho=)

  2. Heii! Jeg fant ikke noen andre måter å kontakte deg på, så legger igjen en kommentar her hah. Jeg er også på utveksling i Frankrike dette året, og jeg syntes det er veldig gøy å snakke med andre utvekslingselever som opplever det likt som meg! Selv reiser jeg med STS og bor i nord-øst nær Chaumont. Gjerne kontakt meg, hvis du ønsker 🙂

Legg igjen en kommentar

